Good bye - kort berättelse

Jag hade precis varit hos min mormor och morfar. Min pappa kom för att hämta mig med bil, för vi skulle hem till honom då. När jag klev in i bilen väntade pappa lite. Han var tyst i en liten stund, men pratade tillslut.
"Jag är ledsen, men vi måste avliva vår hund..." sade han. Men jag kunde inte ta in det i hjärnan. Skulle hon dö? Redan?
"Hon har ju haft njurproblem ju, som du vet... Och vi har bestämt oss för att avliva henne så hon slipper lida" fortsatte han. Tårarna kom, och vi började åka till djursjukhuset.

När vi var framme stod hunden och en av ägarna bredvid hunden som jag nu mötte för sista gången. Jag började återigen att gråta. Vi gick in till veterinären som gav henne en spruta. Jag kramade om henne.
"Hej då.." sade jag medan tårarna bara rann. Sedan gick vi alla ut ur rummet och grät tillsammans. Nu hade vi mött henne, sagt hej då och kommer aldrig att träffa henne mer.

SANN BERÄTTELSE - skriven av: Jennie

(Alla hade förstås namn i berättelsen, men vill inte skriva in dem.)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback