Kommer aldrig glömma dig! Kap.1

"Josefin har blodcancer" sa mamma. Jag kunde inte tro det! Min bästis Josefin kan väl inte ha cancer! Man kan ju dö av cancer! Min morfar dog av cancer. Fast han hade lungcancer. Men Josse hon var ju bara tio år och kunde inte dö! Nej, för hon har ju hela livet framför sig. 

Det var kväll och mörkt ute. Året är 2010 och månad januari. Jag kan inte sova! Min bästis Josse som jag träffade ungefär när hon kom hem från BB kan dö. Men jag måste ju sova för det är ju skola i morgon.

Dagarna gick och Josefin gick färre och färre dagar i skolan.
Jag undrade om Josses sanna bästis Cajsa visste om att hennes bästis har cancer.
När skoldagen var slut och alla klasskamrater sprang ut i kapprummet tog jag tag i Cajsa.
"Cajsa, vet du vad Josefin är för sjuk?" frågade jag.
"Nä, men vi messar mycket." sa hon.
"Jag kan berätta. Hon har cancer! Blodcancer!" Cajsa var chockad. Hon kunde nog inte heller fatta att det var sant. Men typiskt nog så var det det...


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback